Około 200 fanów bawiło się w niedzielę (15.04) na koncercie Łydki Grubasa w Radzyńskim Ośrodku Kultury. Zespół zaczął swój występ od największych przebojów, które na przestrzeni lat zdobyły uznanie fanów muzyki rockowej. Sekcja klawiszowa dodała energii całemu występowi, a wokalista zespołu porwał wszystkich do tańca, śpiewu oraz pogo. Koncert był pełen emocji, energii i radości. Publiczność nie przestawała oklaskiwać i śpiewać, a zespół Łydka Grubasa oddawał im całe swoje serce na scenie. Zakończenie koncertu było niezapomnianym momentem, który zostanie w pamięci radzyńskich fanów muzyki rockowej na długo.
Łydka Grubasa to polski zespół muzyczny założony w 2002 roku w Olsztynie. Tworzą go: Bartosz Krusznicki „Hipis” – wokal, Maciej Charytoniak „Ziggy” – gitara, Artur Wszeborowski „Carlos” – gitara basowa, Dominik Skwaczyński „Długi” – klawisze i Maciej Matuszczyk „Maciejka” – perkusja.
Muzyka grana przez zespół jest mieszaniną rocka, rocka alternatywnego, heavy metalu i folku. Grupa wyróżnia się osobliwymi, humorystycznymi i satyrycznymi tekstami. Pierwotnie zespół ten miał być swoistym „żartem koncertowym” towarzyszącym powstałemu wcześniej zespołowi thrashmetalowemu Respite grającemu w takim samym składzie. Nazwa zespołu pochodzi od łydki wokalisty i lidera zespołu – Bartosza Krusznickiego.
Pierwszy, studyjny album Łydki Grubasa ukazał się w 2010 roku i zatytułowany był „Bąż Woa”. Po jego wydaniu rozpoczął się okres intensywnego rozwoju zespołu; wzrosła także jego popularność. Od tamtego czasu Łydka Grubasa nagrała 4 płyty: „Perpetuum Debile (2013), „O-dur C-ból” (2017), „Socjalibacja” (2020) i „ĘĆ” (2023). Wszystkie albumy zostały w miarę ciepło przyjęte przez recenzentów, którzy docenili, że Łydka Grubasa w swych albumach również miesza wiele różnych gatunków muzycznych, takich jak reggae, folk metal czy groove. Podkreślono również przesłanie piosenek, które swoimi satyrycznymi tekstami krytykują instytucje takie jak ZUS, poruszają temat emancypacji osób transseksualnych, przypominają o problemach imigracji, czy mówią o wszechobecności mediów społecznościowych, pseudonauki i teorii spiskowych oraz ich wpływie na nasze życia. W 2019 roku ukazała się też płyta koncertowa Pol’and’Rock 2019 Live. Grupa zdobyła wtedy nagrodę Złotego Bączka.
Komentarze obsługiwane przez CComment